Tuning Nieuws en Tuning Zonden

0
562
Tuning
© Shutterstock / Andrus Ciprian

Tuning nieuws en tuning zonden: De meest opvallende tuningvarianten

Tijdens Tuning World 2016 zijn veel verrassingen gepresenteerd, zoals de Chameleon paint job en speciale oplossingen voor entertainment in de auto. De Shakotan stijl en de Bosozoku stijl, daarentegen, verdelen de natie.

Grote beurzen – in het oog springende voertuigen

Tuning World aan het Bodenmeer wordt beschouwd als een van de belangrijkste autobeurzen ter wereld. In 2016 is de beurs op 5 mei van start gegaan en vindt plaats in Friedrichshafen. Bezoekers kunnen zich vergapen aan zo’n 1.000 voertuigen. Dit jaar ligt de nadruk op autoverzorging, carrosseriefolie, chassis, entertainmentoplossingen voor in de auto en banden.

In-car entertainment

In de tuningwereld betekent “in-car entertainment” luidsprekersystemen en schermen. Bij de keuze van luidsprekers is het belangrijk niet alleen op het wattage te letten, maar ook op de kwaliteit. Alvorens de installatie uit te voeren, moet een plan worden opgesteld. In ieder geval moet u de voorluidsprekers vervangen door een modern frontsysteem. De woofers en de middenluidsprekers moet u op ringen monteren en de deuren moet u isolerend. Het voorste systeem kunt u bedienen via een 2-kanaals eindversterker en vereist aanpassingen aan de stroomvoorziening. Als alternatief is het ook mogelijk om het voorste systeem samen met een subwoofer op een 4-kanaals eindversterker te laten werken. Als u met het voertuig op de weg rijdt, is het belangrijk om bij de installatie op de veiligheid te letten. De luidsprekers, de luidsprekers en alle andere apparatuur moet u zodanig monteren dat zij stevig vastzitten en geen gevaar vormen bij een ongeval of een noodstop.

De kleur van uw auto veranderen: speciale verf maakt het mogelijk

Wat de carrosseriekleuren betreft, is de kameleonlak bijzonder opvallend. Dankzij de speciale lak, verandert de auto van kleur. René Turrek heeft een goede naam gemaakt in de scene. De tuning expert ontwikkelde een speciale verf die reageert op temperatuur. Zodra de zon op het voertuig schijnt, verandert het als bij toverslag van kleur en wordt het aangebrachte kunstwerk zichtbaar. Onder de eerste klanten bevonden zich de Amerikaanse rapper Flo Rida en de koninklijke familie uit Dubai. Aangezien de temperaturen in de landen van herkomst van de klanten sterk verschillen, is het belangrijk dat het wisselpunt individueel kan worden gekozen. Volgens de door René Turrek ontwikkelde methode zijn theoretisch temperaturen tussen 18 en 75 graden Celsius geschikt om een kleurverandering teweeg te brengen. Het idee voor deze tuning is niet helemaal nieuw, aangezien velen van ons er al mee vertrouwd zijn uit onze eigen kindertijd.

Tuning zonden: Nieuwe trends uit Japan

Bij de uitvoering van tuning is de precieze procedure bepalend voor het succes. Terwijl de ombouw van een kleine auto tot een monstertruck voor amusement en afgunstige blikken zorgt, zorgt de Shakotan-stijl voor verdeeldheid in de tuningwereld. Net als bij de monstertrucks, kies je banden die te groot zijn voor het voertuig. Zij zijn echter niet verticaal onder het voertuig gemonteerd, maar onder een hoek. Visueel geeft dit de indruk van een gebroken as, omdat de banden zijwaarts uitsteken. Om deze tuning te realiseren, worden een extreme verlaging en een wielcamber uitgevoerd. Aangezien dit een bijzonder opvallende tuning is, zullen deze voertuigen gegarandeerd de aandacht trekken. Of individuele tuningen aangenaam zijn of overdreven lijken, is een kwestie van smaak. In dit land wordt de stijl vaak als “te veel” beschouwd. Vooral als je meterslange antennes toevoegt aan het sneeuwvliegbeeld, ontstaat er een bizar beeld. De wilde mix van verschillende elementen is in ieder geval één ding: schril en kleurrijk.

Belangrijke punten bij de tuning van motorfietsen

Om het maximale te bereiken, speelt het onderhoud van de voertuigen een cruciale rol. Zelfs de beste tuningmaatregelen zijn niet doeltreffend als u goedkope olie gebruikt of de banden versleten zijn. Regelmatig onderhoud, reparatie en verzorging zijn dan ook een onlosmakelijk onderdeel van tuning. Ook de remmen moet u verzorgen, anders hebben raceblokken en alle andere maatregelen geen effect.

Tuning
© Shutterstock / Nejron Photo

Tuning van de motorfiets voor het racecircuit: De mogelijkheden zijn uitgebreid

Een eerste punt is het chassis. Dit moet in harmonie zijn met de berijder en zijn rijstijl. De fabrikanten testen het chassis met een berijdergewicht (inclusief uitrusting) van 80 tot 90 kilogram. Komt uw gewicht niet overeen met deze referentiewaarde, dan moet u rekening houden met een afwijkend rijgedrag en uw eigen aanpassingen doen. Het afstellen van de motor moet met de nodige voorzichtigheid gebeuren. Aangezien de prestaties van veel productiemotoren al hoog zijn, is het voor een onervaren rijder moeilijk om na tuning nog verbeteringen aan te brengen. Superbikes, bijvoorbeeld, hebben al 180 pk en meer in serieproductie. Raceprofessionals proberen het maximum uit hun motor te halen en moeten hem daarom tot in de perfectie kennen en beheersen. Na de tuning is het belangrijk de nieuwe mogelijkheden te testen en ze optimaal te kunnen gebruiken. Aangezien fracties van seconden het verschil kunnen maken tussen overwinning en nederlaag op de racebaan, is het belangrijk om elke gram gewicht te besparen. Het blijft echter de vraag of schroeven al dan niet hol geboord moeten worden. U moet ervoor zorgen dat de veiligheid niet te lijden heeft onder de wijzigingen.